Khamis, 3 April 2014

Kenapa kita memerlukan supplemen?

1. Tubuh kita memerlukan dos vitamin yang tinggi daripada sumber makanan seharian. Vitamin daripada makanan tidak mencukupi bagi kesan pencegahan penyakit dan anti - penuaan.

2. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin tercemar. Penggunaan baja sintetik dan racun perosak mempengaruhi kualiti buah dan sayuran tersebut.

3. Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan.

4. Gangguan penyerapan zat makanan di dalam tubuh berlaku akibat pengambilan pil penahan sakit, laksatif,  ubat-ubatan,  alkohol dan antibiotik.

5. Amalan diet yang tidak sihat seperti pengambilan kafein berlebihan, lemak,  kolestrol,  gula dan garam telah mengurangkan simpanan mineral dan mengganggu penyerapan mineral.

6. Gaya hidup masakini dengan kehidupan dan mencabar, sibuk dan stress menyebabkan kurangnya penjagaan diri dan mengakibatkan masalah kesihatan.

7. Kurangnya penyediaan makanan sihat di rumah dan gemar memakan makanan segera yang tinggi kandungan MSG,  merupakan penyumbang kepada masalah kesihatan.

8.  Persekitaran yang tercemar dan imunisasi yang lemah akibat kekurangan mineral dan vitamin telah menyebabkan tubuh mudah dihinggapi penyakit.

Untuk mendapatkan vitamin terbaik untuk kesihatan anda
Sila hubungi saya:
Mawarnie
Sms.whatsapp :0194683793
Fb: arniez salan
Page: www.facebook.com/vitamin.terbaik

0 ulasan:

Catat Ulasan